AddSecure, johtava turvallisten IoT-yhteyksien ja kokonaisratkaisujen toimittaja, on tänään ilmoittanut uuden tekoälypohjaisen videotelematiikkaratkaisunsa, RoadView Flexin, lanseerauksesta. Ratkaisu on suunniteltu parantamaan kuljettajien turvallisuutta tallentamalla tarkkaa videokuvamateriaalia, jota voidaan käyttää onnettomuustilanteissa kuljettajien syyttömyyden todistamiseksi. Eteenpäin suuntautuva kamera (ADAS – Advanced Driver Assistance System) lisää turvallisuutta tunnistamalla jalankulkijat sekä valvomalla etäisyyksiä peräänajojen välttämiseksi.
RoadView Flex voidaan myös varustaa teknologialla, joka valvoo kuljettajan käyttäytymistä ja tunnistaa väsymyksen ja muut häiriötekijät. Järjestelmä analysoi kuljettajatietoja kehittyneiden algoritmien avulla ja se tunnistaa väsymyksen merkit, kuten haukottelun ja muut pään epätavalliset liikkeet.
AddSecure on yksinkertaistanut RoadView Flexin asennusprosessia ja lyhentänyt keskimääräisen asennusajan vain 15 minuuttiin tyypillisen raskaan ajoneuvon osalta. RoadView Flex mahdollistaa videomateriaalin katsomisen suoratoistona tai esikatselutilassa, mikä parantaa kaluston turvallisuutta ja operatiivista tehokkuutta. Järjestelmä huomioi yksityisyyden suojan sisäänrakennetulla anonymisoinnilla, joka suojaa henkilötietoja.
Järjestelmä on suunniteltu parantamaan liikenneturvallisuutta kehittyneiden ominaisuuksiensa, helpon asennuksen ja edullisuutensa ansiosta.
AddSecuren Smart Transport -liiketoimintayksikön tuote- ja teknologiajohtaja Johan Norrman kommentoi lanseerausta:
”Olemme innoissamme RoadView Flexin lanseerauksesta. Tämä käyttäjäystävällinen ja kuljettajakeskeisesti suunniteltu tekoälypohjainen ratkaisu tuo turvallisuutta tien päälle ja tukee kuljetusyrityksiä entistä paremmin.”
RoadView Flex sisältää eteenpäin suunnatun kameran ulkoisella tallennuksella ja lisävarusteena IR-skannerin, joka tunnistaa kuljettajan väsymyksen ja tarkkaamattomuuden. Ratkaisuun kuuluu myös pilvipohjainen alusta, jonka avulla kuljetusyritykset voivat seurata kuljettajakäyttäytymistä ja vastaanottaa reaaliaikaisia hälytyksiä. Tallennettua videomateriaalia ja dataa voidaan käyttää kuljettajien pisteytysjärjestelmän luomiseen, tapahtumien jälkeiseen arviointiin tai henkilökohtaiseen koulutukseen. Tavoitteena on parantaa liikenneturvallisuutta tukemalla kuljettajakäyttäytymisen seurantaa ja ehkäisemällä kuljettajan väsymyksestä johtuvia onnettomuuksia.