Nyt on aika investoida älykkäisiin turvapuhelinpalveluihin – lataa oppaamme
Suuri ikäluokka ikääntyy, väestö elää entistä pidempään ja digitalisaatio muuttaa yhteiskuntaa. Kunnissa on nyt aika siirtää katseet älykkäisiin kodin teknologiaratkaisuihin, jotka auttavat ikäihmisiä asumaan kotona pidempään sekä lisäävät elämänlaatua ja turvallisuutta.
Läheiset voivat myös teknologian avulla saada iäkkään omaisensa voinnista ja hoidosta ajantasaista tietoa.
Ratkaisut myös antavat hoitotyön ammattilaisille arvokasta tietoa asiakkaiden voinnista. Kun teknologia hoitaa luotettavasti osan tärkeistä tehtävistä, hoitotyöntekijöiden aikaa vapautuu merkitykselliseen työhön, jota voi tarjota vain toinen ihminen.
Kotihoito, ongelmien ennaltaehkäisy ja rutiinitehtävien ulkoistaminen teknologialle hillitsevät myös osaltaan vanhustyön kustannuksia. Väestön ikääntyessä säästövaikutus on merkittävä.
Esittelemme oppaassamme älyteknologian tarjoamia mahdollisuuksia kunnille ikäihmisten kotona asumisen tueksi. Oppaassa turvapuhelinpalveluista ja niiden hyödyistä kertovat niin kunta-asiakas, älyratkaisujen asiantuntija kuin turvapuhelinta käyttävä ikäihminen. Jaamme myös vinkkejä siihen, mitä asioita älykkäitä teknologiapalveluita valitessa kannattaa pohtia ja miten esimerkiksi hankintaprosessista voi tehdä sujuvamman.
Kiinnostuitko? Lataa Älykkäiden turvapuhelinpalveluiden opas kunnille. (Huom, lukeminen ei vaadi rekisteröitymistä!)
Pelkästään turvapuhelimen avulla voidaan myöhäistää säännöllisemmän kotihoidon aloittamista, ja se toki tuo samalla kunnalle säästöjä.
Mari Pilpola, Laitilan kunnan kotihoidon johtaja
Laitilan kunta suosittelee AddSecuren turvapuhelinpalveluita
Varsinais-Suomessa sijaitseva Laitilan kunta ja AddSecure ovat tehneet tiivistä yhteistyötä jo useamman vuoden ajan. Laitilassa on AddSecuren palveluista käytössä turvapuhelin hälytyskeskuksineen sekä tarvittaessa ovihälytin.
Laitilan kunnan kotihoidon johtaja Mari Pilpolan mukaan hälytyskeskuksesta on valtava apu vanhuksen itsensä lisäksi myös kotihoidon työntekijöille ja omaisille, sillä hälytyskeskuksesta saa vastauksen mihin kellonaikaan tahansa.
Turvapuhelin puolestaan tukee tavoitetta hoitaa vanhuksia mahdollisimman pitkään kotona. Pilpola sanoo, että jotkut vanhukset pärjäävät pelkän turvapuhelimen avulla ilman muita kotihoidon palveluita. Heiltä arjen askareet sujuvat muutoin mutkattomasti, mutta turvapuhelinta tarvitaan esimerkiksi kaatumisen riskin vuoksi.
– Pelkästään turvapuhelimen avulla voidaan myöhäistää säännöllisemmän kotihoidon aloittamista, ja se toki tuo samalla kunnalle säästöjä, Pilpola toteaa.
Laitilan kokemusten perusteella Pilpola suosittelee AddSecuren palveluita muillekin kunnille ja kehuu yhteistyötä AddSecuren kanssa. Hänen mukaansa ”asiakkaita pidetään erittäin hyvänä”.
Tutustu palveluihimme
Lisäturvaa ikäihmisille sekä kotiin että kodin ulkopuolelle. Turvapuhelimella yhteys turvapuhelinkeskukseen 24/7.
Kokeneet hoitoalan ammattilaisemme vastaavat hälytyksiin ja tarjoavat apua ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä.
Lue Älykkäiden turvapuhelinpalveluiden ostajan opas